Importanța noilor media nu mai este un secret pentru nimeni. Noile media nu mai pot fi ignorate și asta este o certitudine.  O știm si noi studenții, dar cel mai bine o știu cei ce deja au beneficiat de rezultate folosind acest canal de comunicare. Este important să ne documentăm pentru a afla cât mai multe despre modul de folosire optim al noilor media, astfel încât mesajul nostru să aibă impactul dorit. În acest sens am găsit de mare folos în a vă împărtăși câteva dintre micile secrete sau reguli de bază în comunicarea prin noile media.

Nicoleta Deliu, Presedinte IAA Young Professionals, a participat la un eveniment, ce a tratat acest subiect. Social Networks Conference i-a oferit posibilitatea să cunoască mai bine tot ce ţine de social media, prin “informaţii direct aplicabile, cu sfaturi concrete şi la obiect”, așa cum ea însăși precizează. Pentru început, a ținut să sublinieze argumentul primului vorbitor în cadrul acestui eveniment, Odysseas Ntotsikas, fondator si Managing Director Thinkdigital, conform căruia, “word of mouth” reprezintă peste 74% din “main influence” în timp ce televizorul are sub 10%.  Mai mult, aceasta ne oferă sfaturile date de un alt vorbitor, Ntotsikas, atunci când cineva se pregătește să lanseze un proiect în social media:

1.      Stabilirea unui scop concret adaptat brandului.

2.      Adaptatarea la context. Obiectivele in social media sunt legate de loialitate, incredere, influenta si suport (advocacy).

3.      Neabatarea de la scop si de la valorile brandului.

4.      Incurajarea dialogului. Deschidere catre critica si evitatarea sarcasmului.

5.      Masurarea.(cine?, unde?, ce?, cum?, cand?, de ce?)

Ceea ce ne sfătuiește în continuare Nicoleta, ceea ce ea consideră că nu trebuie uitat niciodată este faptul că “în orice proces de comunicare canalul trebuie adaptat brandului și nu invers. Nu trebuie să ne lăsăm furați de mirajul “cool și trendy”, pentru că o ciocolată si o bancă nu pot să comunice la fel!”.

Lucrurile pe care le aflăm de la Nicoleta nu se opresc aici. Ea continuă în a ne informa și cu privire la un alt vorbitor al serii, Gavin Reeder de la OMD Londra, care  “a subliniat importanța respectarii angajamentului pe care ni-l luam atunci când deschidem canale de comunicare în social media. Este important să ascultam, să evaluam, să raspundem și să respectam atunci când interacționam cu fanii brandului în mediul on-line”.

În continuare ne sunt principale reguli emise de către Reeder, în vederea unei comunicări eficiente când se folosește social media. Acestea sunt:

1. Crearea unor conturi plăcute vizual. (eye-candy)
2. Oferirea de lucruri gratuite şi discounturi speciale pentru utilizatorii fiecărui canal în parte.
3. Crearea de ocazii pentru ca fanii să se puna în valoare, să îşi demonstreze talentele (cuvântul folosit a fost “platforming”).
4. Folosirea umorului – “Laughter rules on Facebook”.
5. Postarea constantă – În caz contrar fanii nu se vor mai întoarce pe pagină.
6. Interacţiunea cu fanii. (49% dintre utilizatorii de Facebook dau “like” la paginile interactive ale brandurilor).
7. Folosirea unei abordari personale – este total nepoliticoasă (Reeder a folosit cuvantul “rude”) lipsa răspunsurilor la mailuri, comentarii sau mesaje.
8. Sinceritate.
9. Anunţarea întreruperii comunicării pe acel canal.

În final, aceasta ne dă un ultim sfat, pe care l-au susținut și vorbitorii din cadrul conferinței, și anume faptul că prin utilizarea canalelor social media, se așteaptă o interacțiune directă a companiilor cu clienții, așteptare care trebuie satisfăcută pentru susținerea imaginii brandului.

Citind toate acestea ajungem să ne lărgim orizonturile informaționale, ajungem să cunoaștem mai bine noile media, însă numai prin propria noastră experiență vom ajunge să-i cunoaștem punctele tari și cele slabe, numai prin utilizarea personală a noilor media ajungem să îi testam capacitățile și să-i valorificăm potențialul.

Anunțuri